Jedzme prirodzené potraviny

Trpíte alergiou, intoleranciou alebo chcete proste raz za čas zaradiť prirodzene bezlepkovú a bezlaktózovú stravu?

Potom mám pre vás výborný tip na výživné raňajky bez lepku a laktózy „Quinoa raňajková granola s mandľovým nejogurtom“.

Ak sa musíte alebo chcete stravovať bez lepku alebo laktózy, ja som určite zástancom prirodzených variantov, teda potravín bez obsahu týchto zložiek. Snažím sa používať čo najviac prirodzených potravín.

Zastávam názor, že množstvo súčasných tráviacich problémov a ochorení súvisí s narastajúcim množstvom umelej výživy.

Nepodporujem ani potraviny s umelo zníženým obsahom tuku, s umelými sladidlami, prísadami, farbivami a dochucovadlami. Čím dlhším technologickým spracovaním potravina prešla, tým je pre naše telo horšie spracovateľná.

Žijeme v dobe, keď sme doslova obklopení umelou výživou a spracovanými potravinami. Som realista a viem, že na 100% sa im nevyhneme a vtedy preferujte výrobky s použitím prírodných prísad.

Prirodzená strava vás viac nasýti, dodá vám potrebnú energiu a vaše telo ju bude vedieť lepšie využiť. Myslite predovšetkým na svoje zdravie.


Recept „Quinoa raňajková granola s mandľovým nejogurtom“

Suroviny na 3 porcie:

100 g quinoa

2 PL kokosový olej

100 g mandle nelúpané

1 PL agávový sirup

Quinou uvaríme vo vode (zalejeme rovnakým množstvom vody ako dáme quinoi a varíme 15 min, necháme odstáť pod pokrievkou). Mandle nožom nasekáme na menšie kúsky. Trúbu rozohrejeme na 150 C. Na plech rozprestrieme papier na pečenie, rozložíme na neho quinou, mandle, pokvapkáme kokosovým olejom a agávovým sirupom. Pečieme cca 30 min, pokiaľ granola nezhnedne. Občas premiešame. Po upečení môžeme dochutiť škoricou a premiešať. Keď zmes vychladne, premiestnime ju do nádoby.

Vyvážené raňajky: Ja som granolu skombinovala s mandľovým nejogurtom a černicovo-čučoriedkovým dipom (černice a čučoriedky som spolu vymixovala na hladký krém, vydržia mi tak v chladničke viac dní).