Malinové osvieženie bez cukru

O pozitívnych účinkoch malín som už písala v predchádzajúcom blogu.

Chcem sa s vami podeliť o tipy, ako ja zaraďujem maliny do mojej letnej kuchyne.

Maliny majú úžasnú výraznú sladko-kyslú chuť. Netreba k nim pridávať žiadny cukor ani iné sladidlo, dokonca pomôžu ochutiť iné menej výrazné druhy ovocia.

Maliny jedávam iba v lete, keď dozrievajú u nás. Verím v liečivú silu plodov dozrievaných na stromoch a kríkoch. Vtedy ich pridávam do všetkého a doprajem si ich každý deň.

Moje letné malinové dobrodružstvo:

Limonáda plná antioxidantov

Doplňte do tela antioxidanty vo forme osviežujúcej limonády. Stačí vám hrsť čerstvých malín, 3-4 lístky mäty a ½ limetky. Zalejete 0,5 vody, podrvíte, aby ingrediencie pustili šťavu a vychutnávate si kedykoľvek počas dňa.

Malinové ľadové kocky

Maliny veľmi rýchlo podliehajú skaze. Tak som si vymyslela takého ľadové kocky. Maliny dám do nádobky na ľad, zalejem vodou a kedykoľvek počas dňa pridám do čistej vody. Vodu mám tak ochutenú a oveľa lepšie sa pije

 

Malinovo-jablkové nanuky

Tak to jej môj letný favorit. Zelené jablko, mäta, pár kvapiek limetky a maliny pomixujem, naplním nádobky na nanuky a nechám zamraziť. Sú chuťovo úžasné a vôbec nemusím mať výčitky, keď si dám aj po každom jedle ako dezert. Chutia dokonca aj mojim deťom.

 

Maliny so šľahačkou

Šlahačka obsahuje 33% tuku a tuk je ideálna kombinácia s ovocím. Znižuje jeho glykemickú záťaž. Urobte si domácu šľahačku. Ručným mixérom je to raz dva hotové. Prosím, nekupujte sprejové varianty plné aditív, farbív a konzervantov. Naplňte šľahačkou maliny, dajte na hodinku do chladničky prípadne pre urýchlenie na chvíľu do mrazničky a ponúknite ako zdravý dezert kľudne návšteve alebo počas letnej grilovačky. Uvidíte, že zmiznú zo stola ako prvé.